tisdag, mars 10, 2009

Bröllopsshopping

Idag ringde juveleraren och sa att Martins ring och min alliansring var klar. Jippi! Efter trafiknämnden var jag med en av mina tärnor och provade brudklänningar. Det resulterade i att jag nu har beställt min fantastiska drömklänning och slöja. Men mest glad är jag för den underbara handväskan jag köpte.

Dock förstod inte min tärna vad jag skulle ha i den. Tydligen får inte en brud ha med sig sitt eget smink för det ska tärnorna ha. Mobil får man ej ha med sig för det har andra. Kamera ska andra ha, nycklar lämnar man på hotellet...ja, vad jag än sa att jag skulle ha i handväskan fanns det tydligen en plan. Men jag lovar...jag kommer fylla den med Annasaker utan problem ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbar väska, mycket bra val. Din tärna kan ha väskan med näsduk och så vidare med sig under vigselakten, det hade Erika och det är bra om man behöver torka bort lite glädjetårar innan fotograferingen när vigseln är slut. Vi bodde ju på samma ställe så jag hade som bekant nära till min lilla svit för uppdatering men näsduk, lite halstabletter etc är alltid bra att ha.

Vilken k¨länning blev det nu då, någon av dem jag fick se?

Anonym sa...

Inte uppmuntra Anna nu, det kommer bara sluta med dubbla mobiler, smink, näsdukar, extra strumpbyxor, halstabletter till farmor och extra skor i storlek 43 om någon skulle glömma sina hemma.... :-)

Anonym sa...

haha...ja anonym..jag håller med dig, men å andra sidan är det tacksamt att skämta om under midagen sen i fall man skall hålla tal.. ;)