För drygt två år sedan skrev jag ett avtal med Wordclass för att träna där i 24 månader. Nu har dessa månader gått och jag gjorde enligt kontraktet en skriftlig uppsägning i somras, först via mail, vilket inte accepterades, så då gjorde jag det genom att posta den formella blanketten. Jag fick ingen respons på den skriftliga uppsägningen, så när 24 månader hade löpt, så tog jag bort autogirobetalningen från mitt konto. Till saken ska säga att både jag och min man försökt komma i kontakt med Worldclass Nybroplan för att få byta klubb, men de svarar inte på detta.
Så idag när jag kom hem, har jag fått ett brev från ett inkassoföretag som kräver betalning. Jag är så förbannad, så de ska vara glada att de inte har öppet kvällstid.
Avtalet är crystal clear, hur kan detta inkassoföretag ha rätt att skicka en faktura? Jag kommer gå vidare och anmäla detta till allmänna reklamationsnämnden, och ta STRID för min rätt att längre inte betala, då avtalet gått ut. Jag blir så arg på bolag som beter sig på detta sätt.
torsdag, november 11, 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Jag håller med. De bara utnyttjar kunderna och håller sig oanträffbara.
Håller med, går knappt att komma i kontakt med dem och de ljuger om bindningstider
Skicka en kommentar