söndag, maj 06, 2007

Frankrike får ny president

Efter fått en dos av motion i lördags kväll från Annas Wii spel kompenserades detta med en kladdkaka när jag var och fikade med Jenny i dag. Efer att Martin rest iväg på tjänstresa till Guatemala ägnad jag dagen åt att sitta i solen på innergården och läsa in mig på handlingarna inför det borgliga förmötet med trafiknämnden i veckan.

Nu är det klart att Frankrikes nästa president blir Nicolas Sarkozy med 53 % stöd. Nicolas parti UMP ungdomsförbund var värdar för Yepp-kongressen i Paris 2004, där jag var ombud och var med och röstade in min vän ChristianHolm i styrelsen. Yepp är Epp-gruppen i Europaparlamentets ungdomsförbund. I veckan avhåll den 10:e kongressen här i Stockholm. En av grundarna var vår statsminister Fredrik Reinfeldt.

Inga kommentarer: