onsdag, mars 05, 2008

Konsumtion

Varje måndag rider jag vid Stockholms Ridhus, min strategi har varit att vara där först så jag kan önska en utav de mindre hästarna. Nu höll inte denna strategi då jag blev tilldelad den största hästen i stallet. Måste sett hur komiskt ut som helst. Men trots det gick det jättebra och Hannibal är nu en utav favoriterna.

Vår personalklubb arrangerade idag en lunch med Naturskyddsföreningen med temat "Så kan du rädda världen". Jag tror min puls var i 180 hela lunchen. Sammanfattningsvis var rådet: Sluta handla, sluta ...., sluta..., sluta...
Knappast trovärdigt, istället handlar det om att köpa rätt, handla rätt, åka rätt. Men framför allt satsa på forskning och utveckling för en mer hållbart samhälle. Tipsa föredragaren att läsa Timbros bok "Yppighetens nytta" som handlar om att konsumera mera för miljön skull.

Inga kommentarer: