tisdag, maj 27, 2008

Mulberrys butikschef (NK)

Idag skulle jag lämna in min Bayswater och Zip Around purse, då de gått sönder. Vilket är i sig under all kritik med tanken på den kvalitet det borde vara. Nå väl, väl i butiken var jag tvungen att vänta på den engelsktalande butikschefen, som under tiden jag börjar berätta vad som hänt med väskorna säger (citat översatt till svenska):
"-jag förstår inte ens varför jag står här och gör detta, jag har lunch, jag borde skicka dig till birger jarlsgatan"

Uppenbarligen vet hon inte var service är, särskilt inte när man har med en besviken kund att göra. Blev riktigt irriterad och svara:"jag har också lunch nu, men prioriterade att få en hel väska och plånbok som jag köpt dyrt av Mulberry".

Sen fortsätter samtalet, när jag visar upp kvittot som är från Väskshopen i Karlstad, får jag en ny spydig kommentar (citat översatt till svenska):
-"Vaskshopen i Karlstad, hur ska jag veta att den inte är köpt i Thailand, det finns så många som köper kopior där och kommer hit och vill ha de utbytta och lagade".

Jag blev så chockad men kom för mig att då be henne ringa butiken i Karlstad eller deras svenska generalagent som borde veta vilka som är återförsäljare i Sverige. Surt ringer hon ett samtal och säger sedan tvärt : "Ja, den butiken säljer Mulberry".

Utöver allt ovan, så borde jag fått en ny väska (man ska få det om det inte gått ett år). Detta informerade dig mig inte om från börja när var där första gången och visade upp både Bayswatern och en annan väska som jag då lämnade in. De sa att de kunde skicka en i taget...jag följde rådet. Nu får jag vet att om jag lämnat både hade jag fått en ny. Kvinnan säger att hon väl kommer ihåg händelsen....ja, ja orkar inte dra hela den storyn också...kanske en annan dag....sammanfattningsvis:

- Handla aldrig mer på Mulberry i NK så länge den engelsktalande kvinnan jobbar där!

1 kommentar:

Marika på Odlingspyssel sa...

Hmm bra att veta. Har funderat på att köpa en väska där, men ditt inlägg har fått mig tveksam. Hur löste det sig?