måndag, oktober 06, 2008

Mörk dag

När jag pluggade i Lund fick jag lära mig att 8 okt -98 var sämsta börsdagen i historien, sen kom 11 september -01 och nu är de dagens datum som kommer stå i läroböckerna. Det känns som om det bara är början på krisen...det är inte för inte som man känner en viss oro i kroppen. Då vi dragit i gång vårat byggprojekt i år. Det är bara att hoppas på att byggaren och dess underleverantörer klarar att hålla huvudet över vattenytan och leverera. Annars går projektet från bästa investeringen till sämsta ever...
Allting är ju relativt, galningen Fredrik Virtanen beskriver hur han förlorade allt på en dag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Sluta vara så pessimistisk, det spär på lågkonjunkturen. Själv tror jag bara detta är "ett hack i kurvan". Snart är den globala superkonjunkturen här!

För övrigt har jag helt slutat att prata om väder och rekommenderar andra att följa i mina fotspår.