tisdag, maj 26, 2009

Fel i maskineriet

Igår var jag lycklig, idag är jag förbannad. Jag äger ingen bil, då jag inte anser mig ha råd att köpa en, ej heller hyra p-plats i Stockholm. Nu var det så bra att jag kunde få låna en bil över sommaren av min pappas företag. Glad och lycklig över att äntligen få ha en bil i en månad, faxade min far in ansökan till trafikkontoret om att jag ska få låna denna bil. När jag sedan idag ska skicka in ansökan om boendeparkering får jag höra av en sur person i andra ända av luren att "du kommer få ett avslagsbesked". Varför?

Jo, för man får ej boendeparkering för bilar man lånat av ett företag. Det är ju sinnessjukt, skit i varifrån jag lånat bilen.

Har jag medverkat till detta störda beslut? Om, är det ju pinsamt att jag inte regerat och försökt ändra beslutet. Nu är jag besviken, förbannad och upprörd. Någon som vill låna ut en PRIVATÄGD bil i en månad?
Foto:www.stockholm.se

2 kommentarer:

Elin sa...

Ja om du förhandlar dig till att jag får låna någon av mamma och b-o:s bilar när jag behöver så kanske ni kan få låna min... ;) Inte lika fancy men den rullar i alla fall. :)
Vilka veckor gäller det?

jane sa...

ja det var ju surt..men gumman ni har råd att skaffa bil(tänk på oss som har två,och månadskort på SJ!) och ni lär behöva en nu när ni ska ha sommarställe...