fredag, oktober 23, 2009

Drömmen om en häst

I onsdagskväll fick jag möjligheten att rida en väldigt duktig dressyrhäst. Efter lektionen fick jag dessutom reda på att den var till salu....grymt bra säljare (ridläraren alltså). Vem vill inte köpa den hästen, som var så fantastisk. Igår kväll efter Moderaterna kandidatutbildning satt jag och surfa halva natten på olika hästar för att försöka få en prisuppfattning. Ingen billig hobby direkt. Men helt ärligt skulle det vara värt varje krona och varje minut att igen få ha en egen häst. Dock måste man ju då göra avkall på andra engagemang...klarar jag av det?

Kanske om jag hittar en person som vill köpa hästen ihop med mig och sedan hittar en medryttare, då kanske tidspusslet skulle gå ihop. Nu gäller det bara att hitta en lösning för det rent finansiella...

Förutom denna fantasiska häst så har jag hittat denna häst som man även kan se på youtube här och här.

2 kommentarer:

Jane sa...

Jag tror ärligt..att du ska ha hästen själv! Kan du ha någon som hjälper till att sköta den är det väl bra men annars med ditt kontrollbehov och din lilla fritid skulle jag inte tro du kan kompromissa med någon annan..men det är min åsikt :) kram

Anonym sa...

Nej Nej Nej, lugna ned dig, hur skall du hinna allt, Ni har ju ett Nybyggt Fritidshus som kommer satt ta Er tid från tidig vår till sen höst, bättre att låna Häst som nu
puss pappa