söndag, november 15, 2009

Inlägg i stadsbyggnadsdebatten

I fredags var det sista dagen av budgetfullmäktige. Jag bidrog med ett inlägg i debatten kring stadsbyggnad & exploateringsfrågorna. Vilket lyssnas på i efterhand här. (Mitt inlägg kommer 10:01:52).
Jag älskar Stockholm och det är inte bara jag som gör det. Fler och fler väljer att bosätta sig, leva och arbeta här. När Stockholm växer anser jag att det är viktigt att våga visa ledarskap och ta ansvar för Stockholms utveckling. En växande stad ställer krav på stadsplanering, där jag vill se att man våga bygga på höjden, täta staden och bygga nya miljövänliga stadsdelar och ge plats för alla trafikslag. Denna utveckling står inte i strid med det som jag tycker är så unikt med Stockholm, närheten till vatten och grönområden.

Inga kommentarer: