onsdag, november 18, 2009

Mingel med adepter

Ikväll efter jobbet var vi ett gäng adepter som bestämt träff för AW. En viktigt del i varför jag ville bli antagen till mentorprogrammet var inte enbart att få en bra mentor, utan få ett nytt nätverk att bolla tankar och idéer med, men även att utbyta erfarenheter.

Vi pratade även kring hur vi upplevt tiden under mentorprogrammet och att det faktiskt snart är slut. Var det som vi förväntat oss? vad har varit positivt? vad hade velat få ta del av mer? etc. Själv har jag en tendens till att se kritiskt på saker och ting, då jag verkar ha någon inbyggd omedvetet förhållningssätt att allt alltid kan bli bättre. Varför kan jag bara inte vara nöjd? Åh andra sida, känner jag ändå att det är en av mina styrkor att jag ser utvecklings potentialer för att allt alltid går att göra bättre. Det finns en stor potential att utveckla konceptet och bygga vidare på mentorprogrammet. Tror jag ska skriva ner en lista och lämna över vid sista träffen, men då även med de postiva sakerna ;-)

1 kommentar:

martina sa...

Hej Anna,

vore kul att höra hur du tycker det funkat med att ha en mentor samt om du har lite tips. Har frågat min underbara chef, som går vidare till annat jobb, om hon vill bli min mentor efter hon slutat och hon har tackat ja. Hon är otroligt klok och inspirerande så det känns som ett bra val. Dock är jag lite osäker på hur vi går vidare. Initiativet ligger ju hos mig, men sådana saker som hur ofta vi bör ses och hur ¨formella¨ vi ska vara är för mig inte helt klart. Så alla tips tas tacksamt emot :)