torsdag, februari 18, 2010

Coola Cristina

Idag har jag blivit intervjuad av Veckans Affärer ang. att jag varit med i mentorprogrammet senaste året. Efteråt reflekterade snabbt över de träffar vi haft och insåg att ämnet barn & karriär är inget som tyvärr ändrat min bild över hur arbetsgivare tänker. Det är ett val man gör, har man fått höra i alla sammanhang, som om det skulle vara en motsättning. Därför var det så befriande att Cristina Stenbeck verkligen gav svar på tal när frågan ställdes till henne hur hon får ihop barn och karriär. "Den frågan borde du istället ställa till Hans-Holger. Han har sju barn". Hans-Holger är VD på MTG.

I tisdag hade vi lunchträff med Unga Affärskvinnor, där tre i nätverket delade med sig till övriga över deras erfarenhet att kombinera barn och karriär. Tyvärr hann jag aldrig till träffen, då jag satt fast i ett möte. Dock ett trevligt möte, vi hade closing (tillträde) på en affär. Så istället fick jag nöja mig med skumpa och choklad till lunch ;-)
Foto:www.e24.se

Inga kommentarer: