fredag, november 09, 2007

Ledarskapet börjar i stallet


Min första ponny hette Lyckan, och var verkligen min största lycka. Hon var en welshponny och väldigt lik ponnyn på bilden i färger och tecken. Min läkare har alltid sagt till mig sedan jag var liten att barn som i tidig ålder får ta ansvar för hästar (djur) ofta blir starkare som individer när något blir svårt, men även också söker sig till roller som har med ledarskap att göra. Just för att man i tidig ålder tvingast ta ansvar för en annan individ, ta ekonomiskt ansvar, planering och målsätningar Genom att lägga upp träningsprogram inför tävlingar, räkna på om man har råd med ett nytt täcke etc. Därför tycker jag artikeln i dagens industri med rubriken "Stallet är tjejernas chefskola" var extra intressant.
Foto:www.knutsbol.se

Inga kommentarer: