onsdag, november 14, 2007

Årets julklapp


Är det bara jag som tycker att det alltid är så konstiga saker som blir årets julklapp? Enligt HUI är det en GPS som gäller i år. Då förutsätter det ju att man har en bil! och hur många har råd att ge bort en GPS i julklapp? Julen för mig är viktig, man umgås med familjen och varje jul ser ungfär ut som den gjorde året innan (tradition). Däremot lägger man alldeles för mycket pengar på julklappar. Jag tycker man borde dra ner och bara ge varandra något litet, för att man gillar personen. Sen kan man istället unna sig själv en stor julklapp, något man riktigt gärna vill ha! Om det blir så i år, så ska jag önska utav mig själv något utav dessa alldeles för överprisatta armband/nyckelring från Hermes & Mulberry:

6 kommentarer:

Anonym sa...

men jag vill ju ge dig nåt jättedyrt och fint från mulberry, men ok, vill du inte så vill du inte.

kram martin

Anonym sa...

Samma här, jag hade sett ut en mulberry-sak, men jag respekterar din önskan och kollar på "tappen" om jag kan hitta något billigt
puss pappa

Anonym sa...

Hejsan
Man behöver väl inte ha bil för satt ha användning för en GPS, Många av dessa funkar i Båt, Cykel, MC och till fots, särskilt bra i Stockholm, var där för ett tag sedan och gick från Hotell Anglais till Centralen, hade ingen som helst aning vart jag skulle gå eller vsar jag var. Jag gick på chans hela tiden, kändes inte bra men magkänslan ledde mig rätt denna gång på ren tur, hade varit kanon med en GPS i det läget kan jag säga.
puss pappsen

Anna K sa...

Precis som ni skulle överöst mig med Mulberryprylar :-)

Ok, men då sätter jag en GPS på min cykel, tror du man kan driva denna elektriskapryl genom att trampa riktigt fort :-)

Jag tycker GPS är störande, den låter och piper, det är väl bara att följa vägskyltningen. Vet man inte vart man ska, kan man ju alltid innan kolla upp det på hitta.se eller eniro.se. De funkar även i mobilen!!!

Nu ska jag snart gå bort till OK och köpa två solstolar för priset av en till er i julklapp. (de hade rea) :-)

Anonym sa...

Hejsan
GPS drivs med batteri precis som en mobil, den är dessutom helt tyst om man väljer det läget, går även att få mobiler att vara tysta eller högt ljud.
Jag såg ingen vägskyltning till centralen i Sth. och alla har inte hitta.se i sin mobil (dyrt)
Solstol blir perfekt till sommaren

Anonym sa...

Haha, ni är för roliga...
Jag kommer då inte köpa några dyra julklappar till er, men ni får gärna köpa något av ovanstående armband till mig med... hehe...