torsdag, januari 03, 2008

Vem körde den röda Saaben vid 12.20 Birger Jarlsgatan 104/106?

Idag har jag blivit utsatt för ett brott och bevittnat två. Det hela började med att jag stod och väntade på att min vännina skulle hämta upp mig. När jag står där på trottoaren märker jag helt plötsligt att något slår till mot mig och min plastkasse far iväg. Det är en j-vla röd Saab 93 som backar på mig. (vad gör bilen på trottoaren?, varför ser han sig inte för?, om jag är ivägen, varför tutar han inte? då man inte hör något pga trafiken!!. Det gjorde ont som f-n. Inte nog med det, så kör idioten bara iväg när jag försöker få kontakt och förklaring till händelsen. Efteråt blev jag väldigt chockad och tänkte på hur illade det kunde ha gått.

Nästa brott är när vi väl kommit till Ikea, där vi bevittnar hur en tjej snattar 4 dessertskedar. På väg till parkeringen ser vi hur en hyrbil från OKQ8 genar i en sväng så den trycker upp en kundvagn in mot en bil och det blir ett stort märke. Kvinnan i bilen drar bort den inklämda vagnen, medan mannen och den yngre killen kör och parkerar. Sen går de bara iväg utan att bry sig. Jag och min väninnan blir så arga att vi tar registreringsnummret, skriver ner händelsen, registreringsnumret, klockslaget på en lapp och sätter det på den kraschade bilens vindrutetorkare. Hoppas de tar kontakt och sätter dit idioterna. Vad är det för fel på folk? Om jag lyckats se tre saker inom loppet av några timmar, hur mkt vardagskriminalitet sker egentligen varje dag utan att någon anmäler eller agerar. Är så sur att jag inte hann ta registreringsnummret på den röda Saaben!!!

Inga kommentarer: