fredag, december 15, 2006

Kram till Göteborg

Bra Göteborg! Förra veckan väckte min granne mig och var upprörd över att facket satt ut blockadvakter utanför en salladsbar i Göteborg. Arbetstagarna och arbetsgivaren är överens om att inte vilja ha kollektivavtal ändå så försöker facket med hotbrev och blockad tvinga dem till det.
Dessa maffiametoder som Hotell och Restaurangfacket bedriver är bevis nog för att alla måste inse att dagens system är förlegat och måste reformeras. Därför måste jag innan jag går och lägger mig dela ut en stor kram till MUF Göteborg som vågat ifrågasätta galenskaperna och agera och ställa sig på såväl arbetstagarnas som arbetsgivarens sida.
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14230488.asp
Läs också Ellas kommentar till det hela:

Sverige är sjukt! God natt!

Inga kommentarer: