torsdag, januari 11, 2007

Från koja till slott

Gick idag förbi min favorit inredningsbutik Deco påvägen hem från jobbet. Där hängde en lapp att det var stängt under januari för inspelning av "Från koja till slott". Hur kul som helst, Lotta som har butiken ska vara med i programmet. Hon är toppen, hon har hjälpt mig välja ut och sy upp kuddar, hissgardin till sovrummet och framför allt är favvofotöljen inköpt på Deco. Missa inte första avsnittet på måndag 15/1 kl.20.00.


Utrycket från "koja till slott" vill jag även bestämt hävda stämmer in på
Hotellkungen Hilding Holmqvist som förvärvade sin första fastighet (hotell) genom att spara ihop barnens barnbidrag. Av denna man köpte idag bolaget jag jobbar för 482 lägenheter i Luleå.


Från "slott till koja" borde bli nya serien på TV...... fick idag reda på att en entreprenör vi jobbar inom ett projekt på jobbet (snickarfirma) inte är fackligt ansluten och råkat ut för "maffian" dvs. facket. De försökte få hans anställda att ansluta sig, men då de har bättre avtal än vad facket säger och inte lockades av att facket kunde som de fint sa "fixa så de fick ackord" så fann det ingen anledning till medlemskap. Så länge ingen anställd är ansluten behöver inte heller arbetsgivaren ansluta sig. Facket blev så upprörda att de hade uttryckligen sagt att det var bättre om snickarna blev arbetslösa eller ännu hellre att bolaget gick i konkurrs än att de skulle fortsätta sin verksamhet utan att vara fackligt anslutna. Jag är ARG!!! När ska regeringen sluta dadda med fackförbundet och ryta ifrån?

Inga kommentarer: