måndag, januari 15, 2007

ToR

Måndagen var mycket att förflytta sig; först ut till kontoret i Mörby för att sedan kasta mig i en taxi till ett möte, för att sedan avnjuta en underbar arbetslunch på Villa Pauli. För att sedan tillbaka till mötet och därefter få skjuts tillbaka till kontoret. Knappa 40 minuter på mig att tillsammans med en kollega slänga ihop en byggkalkyl innan jag bokstavligen sprang till tunnelbanan för att hinna till Moderaternas möte i Finlandshuset. Kristina Axen Ohlin presenterade de nya borgarråden och målen för kommande mandatperiod. Hon är grym på alla sätt. Men framför allt vilken styrka att blotta sig och tala om hur svårt det kan vara att få karriär, politik och familj att gå ihop. Hon är en bra förebild och jag hoppas få se henne på borgarrådposten i många år till. Läs artikeln i DN idag här.

Helgen var en kontrast till måndagen. Lugn och avkopplande, hann läsa in mig en del på handlingarna inför trafiknämndsmötet nästa vecka, städat ut julen och umgåts med vänner. Fredag blev middagsmys hemma efter att Martin kommit hem från sin tjänstresa i Albanien. Lördagen blev hämtmat (kinamat) i sjöstaden och söndagsmiddag med vänner hos en Italienare i Vasastan.

Mamma ringde och hade sett en mingelbild i senaste nummret av Se & Hör. Det var när jag och en vän shoppade loss på MQs invigning av flaggskeppsbutiken vid Stureplan tidigare i höst. Det blev dock mest shopping till Martin och prata med gamla chefer/kollegor från diverse MQ-butiker jag jobbat extra i under studietiden. Bilden finns även på nätet på QX och sthlmfinest*fniss*

I morgon blir det Haparanda tor över dagen för byggmöte med byggbolag. Hoppas jag kan få tag i lite kalixrom med mig hem ;-)









Bild från minglet. Foto: sthlmfinest.com

Inga kommentarer: