måndag, mars 19, 2007

En ny vecka

Hann titta på morgonTV innan det var dags att åka ut till Arlanda. Fick då höra utdrag ur dokumentären om Göran Persson där han uttalade sig om Mona Sahlin; "Man tilltror henne en större politisk kapacitet än vad hon har. Det är där jag tycker att man kanske går lite för långt, säger Persson, och fortsätter.... Det är inte så märkvärdigt det som kommer över hennes läppar. Men hennes styrka är inte tänkandet."

Väl ute på arlanda träffade jag förbundsstyrelseledamoten Niklas Sandström som just kommit hem från Thailand. Jag har idag varit i Luleå ToR och träffat arkitekten, även om ett köpcentrum över gränsen gått i graven så är nu fokus att inte tappa fart för att få klart köpcentrumet på svenska sidan. Kuriren skrev en bra ledare i förra veckan. På vägen hem hade jag sällskap av chefen tillika VD för Akelius. På vägen hem fick jag sms av Salla en vän i systerpartiet i Finland som saknade 10 röster för att bli invald. Jag tror dock hon var glad ändå, med tanke på samlingspartiets framgång.

Väl hemma hann jag precis till sändningen av journalisten Erik Fichtelius dokumentär om Persson där han även uttalade sig "att hann gynnas av hur jävla dålig Bildt är." Jag är inte förvånad över det som framkom, bilden av Persson som en pompös pamp bara förstärktes, att hann försöker nedvärdera sina motståndare såväl inom paritet som i oppositonen genom att försöka nedvärdera deras kunskap och kapacitet. Det var därför extra kul att höra Fredrik debattera mot Mona, som har ett helt annat tonläge, kanske ännu inte lika självsäker som Persson men betydligt mer sympatisk. Jag ser redan framemot nästa debatt. Rösta om vem som vann debatten, Fredrik leder på både expressen och aftonbladets hemsida.

Foto: www.expressen.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade faktiskt tänkt att titta på "Ordförande Persson", men jag kom hem rätt sent efter dagens mattetenta, så det blev inget med det. När är nästa?
Tentan gick förresten inte bra. Det var en massa konstiga uppgifter vi aldrig sett förut. Är grymt besviken! Men, men, sånt är det...

Anna K sa...

Ikväll och på torsdag sänds del 2 och 3. Tråkigt med tentan, men det finns ju som tur är alltid omtentor.
Kram

Anna K sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.