torsdag, april 05, 2007

Minusvecka

Veckan börja mindre bra, har just kommit hem från akutvårdmottagningen på KS efter tillbringat ett par dagar där. Måste verklige säga att det blir betyg 5 för bra mottagandet och behandlingen. Dock kan givetvis allt bli bättre.

Veckans minuslista (-):
  1. Att jag och Martin fick avboka familjeresan till Split för att fira mammas 50-årsdaglsedag. Jag får fira henne en annan helg och ta en weekendresa när jag är frisk.
  2. Avskaffandet av fastighetsskatten, som inte är något avskaffande utan namnbyte. Att en moderatstyrd regering skulle höja en skatt med 50 % trodde jag aldrig ens i mina vildaste drömmar. Att höja realisationsskatten från 20 till 30 % retroaktivt är ren och skär STÖLD. Jag hoppas verkligen att alla sanna liberala riksdagsledamöter röstar emot detta förslag. Fastighetskatten ska avskaffas helt och ska man ersätta den med en kommunalavgift ska den tydligt öronmärkas för vad det är för service man som fastighetsägare ska få från kommunen. SKÄRPNING regeringen Reinfeldt!
  3. Missade Trafik- och renhållningsnämndsammanträdet i tisdags
  4. Att jag är sjuk

Veckans pluslista (+)

  1. Pappa och Lena har kommit hem från resa till Thailand
  2. Jag och Martin får en myspåskhelg med mycket film och uppvilande
  3. Skattelättnader för hushållsnäratjänster införs from 1/7 i år. BRA regeringen Reinfeldt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du mår bättre nu och att det inte var något allvarigt! Vi måste ses snart - vi moderater från Lisch (Lidköping).

Anna K sa...

Tack för omtanken, är på bättringsvägen. Absolut vi borde ha en reunionträff med gamla MUF-styrelsen i Lidköping :-)

Anonym sa...

Nu är vi hemma i kalla Sverige igen. Lyckades i alla fall få en liten solbränna i Kroatien, men den är väl borta igen om några dagar eller så... Hoppas du mår bättre nu. Vi saknade er i Split!! Mamma blev glad för väskan i alla fall. //Kram lillsyrran