onsdag, april 18, 2007

Onsdag 18 april

Igår var Karin över efter jobbet och vi prata om livet och framtiden. Mysigt! Vi måste ses oftare!

Idag var en "hata leta klinkerdag". Stackars Jenny fick stå ut med mina humörsvängningar då jag aldrig hittade rätt golv för köket. Vi avslutade kvällen med att leta parkering innan vi kunde njuta av färsk pasta på ett ställe på Söder. Slutsatsen är: bygg fler p-platser! Det är helt galet att alla människor vid 18-tiden far runt med arga blickar mot varandra för att försöka vara först med att ta just den där p-platsen som just blev ledig. Tillgänglighet är inte att bara kunna ta sig fram i Sthlm, utan även att kunna stanna !!!

Idag blev det officiellt att det isländska Glitnir Property Group köper fastighetskonsulten Leimdörfer och att KF Fastigheter fortsätter expansionen av Bromma Center. Noterat är även att kuriren skriver idag om Akelius projekt i Haparanda. Själv ska jag träffa arkitekten imorgon bitti.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var tvungen att bli en "stalker" för att till slut hitta en p-plats. Såg en kille med bilnycklar i handen och följde helt sonika efter honom i några kvarter. Han måste undrat vad det var för en bil med tonade rutor som krypkörde en halvmeter bakom honom......
(kände mig lika vild som du var före Fredells!)
/Jenny

Anna K sa...

Det är ju det jag säger, p-plats letande skapar konstiga människor... :-)
Kram vännen och tack för en trevlig eftermiddag och kväll!
/Anna