lördag, oktober 20, 2007

Moderaterna håller vallöftet

Idag höll jag och Anna König Jerlmyr i en skribentutbildning för City/Vasastansmoderaterna. Mitt bidrag till skrivövningen blev insändaren nedan:

Moderaterna håller vallöftet
Stockholms kommunfullmäktige har beslutat att sänka skatten med ytterligare 20 öre. En total sänkning om 50 öre är nu genomförd, det innebär att genomsnitts stockholmare kommer att få behålla 2500 kr mer i plånboken per år. Jag är stolt över att alliansen i Stockholm har lyckats uppfylla ett utav sina vallöften redan efter ett år vid makten.

Se vallöftena här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag skulle bli stolt om dom avgick.

Anna K sa...

Hej Maria,
Undrar varför du skulle vara stolt över om Moderaterna i Stockholm Stad avgick? Ser på din blogg att du inte bor i Stockholm. Jag bor i Stockholm och är glad över att få behålla mer av mina intjänade pengar själv efter att Stockholms Stad beslutat om att sänka skatten i veckan.

Vad gäller Moderaterna i riksdag och regering har senaste årets politik lett till att arbetslösheten sjunkit till 3,3 procent jämfört med 4,2 procent för ett år sedan och nästan 23 000 färre långtidsarbetslösa ungdomar. Är inte det bra att fler får jobb? Vill du inte få mer pengar över att leva för varje månad?
/Undrande Anna